Repositorio Institucional USAT



Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.usat.edu.pe/handle/usat/172
Title: Afrontar los retos de la educación hoy según el pensamiento de Carlos Vaz Ferreira
Alternative Titles: Meet the Challenges of Education today by Thinking Carlos Vaz Ferreira
Authors: Labeque, Susana
Keywords: Educación
Filosofía
Antropología educativa
Pedagogía
Publisher: Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Issue Date: 2015
Bibliographic citation: Labeque, S. (2014). Afrontar los retos de la educación hoy según el pensamiento de Carlos Vaz Ferreira. Educare et Comunicare, 5(2), 77-81. Recuperado de http://repositorio.usat.edu.pe/handle/usat/172
URI: http://repositorio.usat.edu.pe/handle/usat/172
Abstract: La finalidad de este trabajo, es rastrear algunas de las ideas plasmadas en la extensa obra del filósofo y educador uruguayo del novecientos Dr. Carlos Vaz Ferreira (1872-1958). Se considera que su pensamiento mantiene plena vigencia, buscando demostrarla siguiendo algunas líneas claves de lectura de sus obras, especialmente del libro “Moral para Intelectuales”, la conferencia “Sobre la enseñanza de la Filosofía” y “Estudios Pedagógicos.”
Abstract: The purpose of this paper is to trace some of the ideas in the extensive work of philosopher and educator nine Uruguayan Dr. Carlos Vaz Ferreira (1872-1958). It is considered that his thought remains in full force, seeking to demonstrate following some key lines reading his works, especially the book "Morals for Intellectuals," the conference "On the Teaching of Philosophy" and "Educational Studies."
Included in: Educare et Comunicare (ago. - dic. 2015), Vol. 5. nº. 2, pp. 77-81
Source: Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Repositorio Institucional - USAT
Appears in Collections:Educare et Comunicare Vol. 05. nº. 2 (ago. - dic. 2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Educare_Vol5_n2_6.pdf417.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.